NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » PORADNIKI » PORADNIK DLA DRUIDA

Przejdz do dołu stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

Poradnik dla Druida

  
Knight_Drive
08.12.2007 21:45:32
poziom 3



Grupa: Administrator 

Posty: 114 #33149
Od: 2007-12-8
pan zielonyWitam! Od razu zaznaczam, ze w tym poradniku opisuje jedynie najefektywniej wykorzystywane przeze mnie expowiska i drogie rozwoju postaci!


Sedziwy staruszek wszedł do przepełnionego ludzmi pokoju. Staną na środku, tuz obok wielkiego kominka. Rozejrzał się po sali. Wszystkie młode twarze wpatrywały się w niego jak w obraz. Zdjął kapelusz i osunął się cieżko na fotel. Wyciągnął z torby trochę tytoniu i wypełnił nim fajkę. Zaciągnął się kilka razy, wziął głęboki oddech...

"Witajcie słudzy natury. Jestem Aldorn, druid i pokorny sługa matki ziemi. To co Wam teraz opowiem być może uratuje kilkoro z Was przed śmiercią, tak wiec słuchajcie uwaąnie. Oto bowiem zaprezentuje historie moich początków, kiedy bylem tak młody i niedoświadczony jak Wy..."

"Jako jeszcze młody adept nie bylem zbyt ważną figurą w świecie Tibii. Pewnego dnia, gdy jak co dzień trenowałem zaklęcie światła do gaju druidów, przyszedł odziany w zbroje mężczyzna. Zamienił kilka słów ze starszyzną druidów po czym odszedł. W niedługim czasie oznajmiono nam, iż sam król Tibianus wzywa nas do pomocy. Podobno grupy orków maja swoje posterunki w pobliżu Thais. Rozdano nam ekwipunek i dano coś na wzór kija chociaż bardziej ozdobny. Wytłumaczono mi i reszcie kadetów, iż jest to potężna różdżka do walki ze złem. Bez żadnego przygotowania wysłano nas w sam środek bitwy. Początkowo wszystko szło dobrze, aż do czasu gdy zaczęliśmy schodzić coraz głębiej do legowiska orków. Pewni swoich umiejętności wpadliśmy w zasadzkę. Wróg był wszędzie...moi towarzysze padali jeden po drugim, a mi samemu udało się uciec z ledwością...."

"I tak mijały dni, tygodnie, a ja stawałem się coraz potężniejszy, bardziej doświadczony. Czułem się już pewnie. Kupiłem nowy, lepszy ekwipunek, a orki nie stanowiły dla mnie już większego wyzwania. Zycie było wspaniale, aż do czasu, gdy przy ciele jednego z orków znalazłem dziwny pergamin. Postanowiłem przedstawić moje znalezisko radzie, a ta po kilku godzinach rozmyślań oznajmiła mi, iż jest to fragment mapy prowadzącej do potężnego artefaktu. Przedmiot ten podobno miał zachwiać równowagę w świecie Tibii, dlatego rada starszych zleciła mi odnalezienie i zwrócenie im artefaktu. Przyjąłem zadanie. Wszystkie ślady wskazywały, iż miejsce położenia poszukiwanej przeze mnie rzeczy jest w górach niedaleko Thais..."

Morał:

Gdy tylko zdobedziesz 8lv u wyroczni na rooku nalezy wybrac swoje powolanie. Mowisz cos takiego; Hi > Yes > Thais > Druid > Yes.
Gratulacje wlasnie zostales druidem.



Na mapie zamiescilem kilka wazniejszych punktow dla druida.

A - sklep magiczny w ktorym dostaniemy rozdzke i mozemy kupowac "puste runy".
Podchodzimy do NPC Xodeta i mowimy; Hi > Snakebite Rod > Bye. Pierwsza rozdzka jest za darmo.

B - gaj druidow. Tutaj u NPC Marvika mozemy kupic czary dla naszej profesj. Po prostu mowimy; Hi > [nazwe czaru] > Yes > Bye. Oczywiscie istnieja tez odpowiedniki gaju druidow w kazdym miescie.

C - Wejscie do Ancient Temple. To tam powinnismy sie udac by nabic lv.

T - Oznacza Temple,czyli miejsce w ktorym zaczynamy gre na mainie.

D - Oznacza Depo, czyli miejsce, gdzie mozemy chowac swoje skarby.

K - Oznacza miejsce, gdzie u Krola mozna wykupic promocje majac 20lv (tylko dla posiadaczy platnego konta). Mowisz do NPC'a Tibionus; Hail > Promotion > Yes > Bye. Musisz miec w plecaku 20k. Istnieja tez odpowiedniki krola w niektorych miastach.

-> - Oznacza droge do Mount Sternum.

---------------------------------------------------









W opisanych powyzej podziemiach nie ma orka silniejszego niz warrior!

Kupujemy czar swiatla (light=100gp), bierzemy rozdzke (jest za darmo) i ruszamy na orki w Ancient Temple kolo thais. Dobrze by bylo gdybysmy mieli plate armora, plate legssy, dwarven shielda. Jesli nie mam to staramy sie nie wpadac w cale gromady orkow tylko wybijac je z osobna.
Tam siedzimy do 19lv nabijajac mlv (poprzez ciagle rzucanie czaru swiatla="utevo lux") i zarabiajac kase. Zmieniamy tez ciagle rozdzke na lepsza, za ktore juz musimy troche zaplacic (13lv=1k i 19lv=5k).

Oczywiscie istnieja tez inne expowiska (miejsca gdzie mozna zdobywac exp), ale z zycia wiem, iz sa one prawie zawsze oblegane przez innych graczy (roty=Venore, roty=Darashia). Mozna w ostatecznosci expic na larwach (tylko dla pacc)(moze byc niebezpieczne na tym lv bez leczenia) albo Fibula (uwazac na zlurowane potwory).

"Nie bylem juz kadetem...wiedzialem jak sie walczy, ale nikt nie uprzedzil mnie o niebezpieczenstwach kryjacych sie w gorach. Potezne jednookie cyklopy niczym stado dzikich zwierzat rzucilo sie na mnie. Jednym ciosem niszczyly glazy, wiec wolalem nie wdawac sie z nimi w konfrontacje bezposrednia. Wykorzystujac to iz sa niebywale glupie i wolne szybko spalalem ich wielkie cielska na odleglosc z mojej rozdzki..."

"Tak jak nakazala rada, staralem sie odnazlesc tajemniczy artefakt. Przez tygodnie przeszukiwalem gore, ale poza cyklopami i nieumarlymi nie natrafilem na nic godnego zainteresowania. Stawalem sie coraz to potezniejszy. Podczas moich pobytow w miesci nauczylem sie wytwarzac potezne runy. Moj skarbiec rosl i ambicje rowniez. I gdy bylem juz kompletnie zirytowany poszukiwaniami i ciaglym wybijaniem cyklopow, zdarzyl sie cud. Podczas walki z grupa olbrzymow wpadlem przypadkowo do pewnej dziury. Starlem sie z nieumalymi, a na oltarzu odnalazlem kolejna wskazowke... Rada wytumaczyla mi, iz owy artefakt nazywa sie Exalibug i jest to potezny miecz, ktorego sila jest w stanie powalic demony jednym ciosem. Zaczelem rozmyslac o jego potedze...co ja bym z nim zrobil. Kolejna slad prowadzil do krolestwa krasnoludow. Nie zastanawiajac sie ruszylem w droge..."

---------------------------------------------------

Moral:

Od 19lv powinienes zaczac expic na cyklopach. Proponuje Mount Sternum. Uciekasz przed cyklopami i atakujesz z rozdzki od 19lv. Exp nawet niezly, kasa zalezy od szczescia.



A--> - Jest to wejscie w gory od zachodu. Bezpieczna droga. Jest gdzie uciekac.

B<-- - Jest to wejscie w gory od wschodu. Jest to o tyle dobre, iz najlepiej tedy wynosic lootbaga (baga w ktorym trzymamy przedmioty z potworow) i przesowac go po ziemi na niedaleko znajdujaca sie poczte.

C - Oznacza zejscie do podziemi gdzie wedlug mnie najlepiej sie expi.

<--- - oznacza droge powrotna do Thais.

---------------------------------------------------



A - Oznacza twoja pozycje startowal gdy tylko zejdziesz do podziemi. Idz w strone strzalki.

B - Oznacz miejsce gdzie dojdziesz z punktu A.

C - Wejscie na poziom wyzej do punktu D. Dojdziesz z punktu B.

D - Wejscie do punktu C.

E - Tutaj znajdujsie 1 cyklop. Latwo uciec i zabic potwora.

F - Resp 2 cyklopow. Radze uciekac do gory w waskim przejsciu tak by gonil Ci tylko jeden.

G - Tutaj tez tylko 1 cyklop.

H - Zejscie poziom nizej. Sa tam 2 cyklopy, a jeszcze nizej troche ghuli i szkieletow.

I - Zjescie poziom nizej gdzie sa 3 cyklopy. Nie warto tam schodzic poniewaz nie ma gdzie uciekac. Mozna starac sie wyciagac cyce lina, ale wedlug mnie lepiej sobie darowac.

J - Sporo Ghuli, Szkieletow, Ratow. Nie oplaca sie schodzic gdyz nie ma gdze uciekac.

K - Resp 4 cyklopow. Jest gdzie uciekac.

---------------------------------------------------

Gdy dobijesz 20lv i masz platne konto wykup promocje. Dzieki niej Soul Pointy i mana odnawiaja Ci sie szybciej. Tracisz tez mniej exp przy kazdej smierci.

Dobijasz 24 potem 25lv. Mozesz robic juz wreszcie jakies pozadne runy. Kupujesz w gaju druidow czary "Ultimate Healing Rune" na 24lv i "Heavy Magic Missle" na 25lv. Zeby zrobi rune wkladasz "pusta rune" w dlon (blank rune za 10gp w sklepie magicznym w kazdym miescie) i wymawiasz odpowiednie zaklecie (umieszczam w nawiasach obok czaru). I tutaj masz dwie mozliwosci;

1. Mozesz robic UHy (Ultimate Healing Rune = "Adura Vita" = 400 many + 3 soul pointy) i je pozniej sprzedawac (nie oplaca sie ich zatrzymywac dla siebie) i troche zarobic.

2. Mozesz tez sobie zupelnie darowac robienie UH'ow i zaczac tworzyc na potrzeby indywidualne HMM (Heavy Magic Missle = "Adori Gran" = 280 many + 2 soul pointy).

Do robienia run potrzeba oprocz many takze Soul Pointy (SP). Odnawia sie je poprzez zabijanie potworow. Jesli grasz na darmowym koncie (FACC) SP odnawiaja ci sie z czestotliwoscia 1 na 2min. Jesli masz platne konto (PACC'a) SP regenreruja sie z predkoscia 4 na 1min. Wazne jest tez, iz musisz zabic potwora, ktory daje wiecej exp nic twoj lv. Tak wiec, orc ktory daje 25exp nie odnowi souli dla 26lv druida.

Polecam zrobic tak: masz 100 SP (MAX) dla PACC'a 200 (MAX), robisz 2,5bp HMM i idziesz robic lv up. Soule ci sie odnowia i wracasz robic znowu runy. I tak ciagle. Albo mozesz ciagle expic.

Nie musisz zmieniac sprzetu (EQ). P-set, d-sheild, steel helmet wystarcza. Nie wydawaj kasy na jakis drogi, lekki sprzet bo to ci jest narazie niepotrzebne (przeciez i tak walisz narazie tylko z rozdzki).

"Wszystkie tropy prowadzily do rebelianckich kopalni krasnoludow. Wczesniej slyszalem legendy o zapalczywosci i sile wojownikow tam zyjacych. Jednak nie obawialem sie. Na wszelki wypadek wziolem kilka run i ruszylem w glab podziemi. Poczatko opor byl nedzny, ale to jedynie cisza przed burza. Na nizszych poziomach kopalni, przeciwnicy stawali sie juz nie do zlekcerwazenia. Swietnie wyszkoleni byli godnym przeciwnikiem, a ich grupa stanowila juz realna grozbe smierci. Mimo tego dalej wypelnialem powierzonal mi misje, przyokazji niezle zarabiajac. W miesci slyszalem pogloski o prastarym wezu, ktory lata temu zostal uwieziony w tych podziemiach przez krasnoludy. Troche zajelo mi odnazlezienie owej bestii, i jeszcze wiecej czasu pochlonelo dostanie sie do niej. Jednak odkrylem pewien tajemny korytarz...nie widoczny na mapach...poprowadzil mnie on prosto do owej bestii. I co sie okazalo? Iz owy bazyliszek jest slepy. Nim zostal tutaj uwieziony pewien wojownik wydlubal mu oczy wlasnie uzywajac Exalibuga. Prubowalem skrocic cierpienia bestii, ale zadna magii, a stwora nie dzialala. Mimo, iż nie znalazlem miecza i pokoju z wezem znajdowal sie kolejny pergamin. Tym razem prowadzil do nieumarlych krain..."

---------------------------------------------------

Moral:

Dobij 27lv na cycach i idz do kopalni na dwarf guardy.



<-- - Strzalka na poludnie oznacza droge do Thais. Wszystki inne prowadza do kopani. Jest tez droga przez wawoz do kopalni, ale to poznacie pozniej sami.

---------------------------------------------------

Kup czar "Sumonn Creature", dzieki czemu bedziesz w stanie przyzywac podlegle tobie stwory. Przyzywaj monka (utevo res "monk") i atakuj z rozdzki w krasnoludy. Exp i kasa ida nieziemsko szybko. Wez tez runy na wszelki wypadek. Nie boj sie tez UHac monka w krytycznych chwilach. Pamietaj, iz przyzwany przez Ciebie potwor nie bedzie mogl chodzic poziom wyzej ani nizej.

Jesli masz PACC'a mozesz poczekac na DS (utevo res "demon skeleton") i ruszyc na Tomby. Jesli masz blokera i jestes na serverze non pvp mozesz z FE (utevo res "Fire Elemental") tam latac i exp leci wtedy bosko. Mozna tez z DS na scaraby isc, ale bardziej oplacalne sa guardy.

Nie kupuj rozdzki na 26lv poniewaz jest ona niezwykle slaba. Nie dosc ze atakuje z trucizny to jeszcze na 1 kratke. Strata kasy. Sprzetu tez mozesz nie zmieniac.

"Straszne opowiesci slyszalem o tym miejscu. Swiat nieumarlych zawsze byl glownym wrogiem druidow. Mimo calego swojego doswiadczenia obawialem sie tego miejsca. Nie jeden z moich kompanow tutaj polegl. Wszedzie bylo czuc odor smierci. Nie wiem jak amazonki moga zyc w sasiedztwie z tym bagnem umarlakow. Towarzystwo tez nie bylo mile, ale dzieki mojej zaawansowanej magii radzilem sobie nad pozor swietnie z kolejnymi zastepami nieumarlych. Wiele skarbow przywiozlem stamtad...."

"W najglebszej jaskini znalazlem tez ostatnia czesc pergaminu. Mapa byla juz kompletna, i wszystko wskazywalo na to iz to czego szukam znajduje sie na Edron..."

---------------------------------------------------

Moral

Wbij na guardach 35lv i kup czar niewidzialnosci ("utana vid")!

Teraz mozesz expic na Ghoustlandzie na poziomie z DS. Masz juz najpotezniejsza rozdzke (33lv = 15k = tylko dostepna na Edron), bierzesz kilka bp HMM i troche run GFB (Great Fireball). Na niewidce wycinasz w pien caly resp, a GFB uzywasz na wejscie jak cie otacza kilka ghuli. Twoje kombo juz wynosi ok 110 dmg (65 rozdzka + 55 HMM), wiec DS bierzesz na 3 hity. Exp leci niezwykle szybko, a kasa zalezy od szczescia.

Na paccu mozesz juz zaczac tomby solo wymiatac, i nawet sprubowac isc na necro (chociaz mozesz lepiej poczekac na wieksza sile HMM).

Z blokerem mozesz wycinac GS (Giant Spider), DL (Dragon Lord), Dragon's. Wszystko to co nie jest odporne na energie. Mozesz sobie kupic Bohy (Boots of Haste), a p-set moze w sumie zostac.

Mozna tez na niewidce czyscic OF (Orc Fortest), ale tam troche potworow cie widzi, wiec wieksze ryzyko, ale kasa zawsze sie zwroci.

---------------------------------------------------

Jednak największa jazda zaczyna się od 36lv dla druida. Dzieki czarowi Mass Healing (Exura Gran Mas Res) staniesz się niezwykle pożadaną osobą na hydra huncie. Prawdze mówiac jeśli masz czas i blokera to możesz zapomnieć o innych expowiskach do końca swoich dni. Nie opisze drogi do hydr, gdyz zdaje sie na twoich znajomych z teamu. Podam za to kilka rad jak hydry klepac gdyż wbrew pozorom to wcale nie takie łatwe druidem. Na początku powiem, że musisz brać na hydry same mana fluidy (mf - dostępne w sklepach gdzie sprzedaja blank rune). Średnio idzie 4bp MF na 2h huntu (wartości są rózne zależnie od lv i umiejętności blokera). Pamietaj tez, ze musisz miec rozdke od 19lv.pan zielony


Czary spontaniczne:

Heal Frend (Exura Sio "nick") - Koszt = 700gp. Mana = 70. Druidzi mają to przyjemnosc, ze za 70 many sa w stanie wyleczyc sie z reda na full hp. Po prostu wpisujesz swoj nick do formulki zaklecia.

Force Strike (Exori Mort) - Koszt = 600gp. Mana = 20. Only for PACC. Niezwykle przydatny czar. Poniewaz mana odnawia sie bardzi szybko, tym zakleciem mozemy wycinac cale hordy potworow. Uwazaj jednak, poniewaz dziala jedynie jedna kratke przed toba. Przyda Ci sie gdy jestes niewidzialny. Wtedy mozna deskarnie masakrowac potwory, a w polaczeniu z rozdzka daje zabojczy efekt. Niezle dziala na Ghoust Landzie.

Magic Shield (Utamo Vita) - Koszt = 450gp. Mana = 50. Zabojczy czar, w szczegolnosci dla wysoko poziomowych druidow. Po jego rzuceniu zamiast zycia tracisz mane. Jest tysiace zastosowan tego zaklecia. Uzyj tylko swojej wyobrazni.

Strong Haste (Utani Gran Hur) - Koszt = 1300gp. Mana = 100. Only for PACC. Jest to o tyle dziwne zaklecie, poniewaz po updacie mozna praktycznie chodzic caly czas na tym zakleciu. Dlaczego przydatne? Szybkie chodzenie = szybkie expienie.

Invisibility (Utana Vid) - Koszt = 1000gp. Mana = 440. Czarny kon programu. Praktycznie w polaczeniu z rozdzka i HMM robi z Ciebie boga. Jestes w stanie wycinac potwory w takich ilosciach, ze az glowa boli. Polecam szczegolnie na Ghoust Landzie i OF.

]Summon Creature (Utevo Res "[nazwa stwora]"). - Koszt = 2000gp. Mana = zalezy od stwora. Niezwykle przydatny czar dla srednio lv druidow. Tak naprawde dopiero godny zainteresowania od 27lv, kiedy to mozna przyzywac:

- Monka - od 27lv - niezwykle przydatny np na dwarf guardy, OF. Bardzo szybko sie leczy, a jego hity nie sa, az takie zle.

- Orc Berserker - od 27lv - ludzi czesto przeceniaja jego role. Jest on bardzo szybki i ma mocne ciosy, ale niezwykle slaba obrone. Ja go nigdy nie wykorzystalem.

- Demon Skeleton - od 28lv - dzieki jego odpornosci na ogien czesto wykorzystywany do expienia na smokach. Na scarabach tez niezle sobie daje rade. Z uwagi na jego duza sile czesto tez brany na Hydry i Hero.

- Orc Leader- od 29lv - bardziej wytrzymala wersja DS. Ma slabsze hity (ciosy), ale z uwagi na duza liczbe zycia czesto brany na expienia na Dragon Lordach.

- Fire Elemental - od 30lv - Szalony potwor. Potrafi rzucic takie kombo, ze szczena opada. Niestety ma ataki obszarowe (na 3 kratki w ksztalcie "+") przez co zadaje obrazenia tobie i towarzyszom. Przydatny tylko na serverach non pvp.

Oczywiscie istnieja tez inne czary spontaniczne ktore powinienes kupic. Wymienilem tylko te wedlug mnie najbardziej przydatne, ktore zrobia z Ciebie maszyne do zabijania. Zapraszam do zapoznania sie z czarami na stronie glownej.

---------------------------------------------------

Wraz z najnowazym updatem zostaly wprowadzone rozdzki. Wedlug mnie to troche wywyzsza profesje magiczne ponad inne. Prezentuje tutaj krotki opis rozdzek dla druida.

- Snakebite Rod - rozdzka od 7lv. Zadaje obrazenia od trucizny (srednie 13). Zasieg na 4 kratki. Koszt many 2. Cena w sklepie - darmo pierwsza, kolejne 500gp.

- Moonlight Rod - rozdzka od 13lv. Zadaje obrazenia od energii (srednie 19). Zasieg na 2 kratki. Koszt many 3. Cena w sklepie 1k.

- Volcanic Rod - rozdzka od 19lv. Zadaje obrazenia od ognia (srednie 30). Zasieg 3 kratki. Koszt many 5. Cena w sklepie 5k.

- Quagmire Rod - rozdzka od 26lv. Zadaje obrazenia od trucizny (srednie 45). Zasieg 2 kratka. Koszt many 8. Cena w sklepie 10k.

- Tempest Rod - rozdzka od 33lv. Zadaje obrazenia od energii (srednio 65). Zasieg 1 kratki. Koszt many 13. Cena w sklepie 15k - tylko na Edron.

---------------------------------------------------

Czesto zadawane pytania:

Newbie: Czy po Updacie mlv (magic level) rosnie wolniej?

Ja: Nie. Powiekszyla sie 4 razy liczba potrzebna do awansu, ale tez 4 razy szybciej odnawia sie mana. Wiec czas sie nie zmienia.

Newbie: Ile teraz many potrzeba na przywolanie stwora?

Ja: Tyle ile przed updatem. Teraz jedynie zmienilo sie to iz sam czar mozna dopiero kupic na 25lv.

Newbie: Jakie skille, na jaki lv?

Ja: Druid nie potrzebuje skilli. Jego priorytet to lv i mlv. Standardowo mlv to wedlug mnie taki, ktory nie jest nizszy od lv.

Newbie: Dlaczego opisales tylko tyle miejsc do expienia?

Ja: Sa oczywiscie rozne miejsca gdzie mozna expic, ale daje Wam mozliwosc odkrycia tego samodzielnie. Pozatym jest wiele poradnikow opisujacych dany teren, wiec wystarczy poszukac.

---------------------------------------------------

Nie pekaj, poradzisz sobie! Zdolniacha jestes!

"Juz od pewnego czasu slyszalem o dziwnych rzeczach, ktore maja miejsce na Edron. Ludzie mowia o dziwnych swiatlach i podejrzanych ludziach w nocy..."

"Gdy tylko dostalem pozwolenie od Rady ruszylem by zbadac wyspe odkrywcow. Gdy dotarlem na miejsce w miescie panowalo wielkie zamieszanie. Ludzie ze wszystkich miast zebrali sie by wspolnie ruszyc do siedziby zla. Przedzieralismy sie przez geste zarosla, gdy nagle ziemia zaczela drzec. Nie wiedzialem co sie dzieje. Slyszalem tylko odglosy agoni ludzi z przodu. Oderwalem sie od grupy i okrezna droga dotarlem na skaj urwiska. Moim oczom ukazal sie obraz rzezi jaka potezny demon dokonywal na bezsilnych ludziach. Ze zdumienia zamarlem i nawet nie spostrzeglem kiedy stwor zniknal mi z oczu. Zaczelem uciekac, gdy dobiegl mnie przeszywajacy glos "Czuje twoj strach". Po chwili porazajace swiatlo powalilo mnie na ziemie. Nie pamietam co sie stalo dalej, ale dochodzilem d siebie w swiatyni przez kilka miesiecy. Ostatecznie nie odnalazlem Exalibuga, ale ciagle mam nadzieje, ze gdzie tam on jest i czeka, az go odnajde..."
  
Knight_Drive
13.01.2008 16:09:28
poziom 3



Grupa: Administrator 

Posty: 114 #41733
Od: 2007-12-8


Ilość edycji wpisu: 2
Hellolol
Mimo że jest poradnik dla sorcerera, postanowiłem napisać taki poradnik również dla druidów, bo: wiele nowych graczy myśli, że druid i sorcerer to 2 bardzo różniące się od siebie postacie, szukają poradnika dla druidów a takiego tutaj nie ma; druid i czarodziej jednak nieco się różnią i niektóre rzeczy nie zostały wspomniane w poradniku dla sorca.)

1. Kto to jest druid?

Z każdym levelem dostaje 5 pkt życia, 30 pkt. many i 10 capa. Regeneracja życia 1 punkt co 12 sekund i regeneracja many 1 punkt co 6 sekund. Gdy wykupisz promocję: 1 punkt many co 4 sekundy. Produkuje UHy, które można zwykle sprzedać po 2.5k za plecak, zarabia na tym dużo kasy. Może przyzywać i przejmować potwory, które pomagają mu w walce. Na niskim levelu może polować na mocniejsze potworki. Wadą czarodzieja i maga jest niska ilość capacity, i wysokie ceny amunicji.

Wiele newbie myśli, że druid to "słaba" postać, nadająca się tylko do leczenia. Większość PG uważa, że druty to tylko fabryka UHów. Ale jednak tak nie jest. Druid może używać najważniejsze czary ofensywne czyli HMM i SD. Może tylko tworzyć ten pierwszy czar, a z tym drugim nie ma problemu przy kupnie (zawsze ktoś sprzedaje). Jedyna wielka różnica jest taka, że druid produkuje UHy a czarodziej SDki. Większe różnice można odczuć posiadając PACC, bo czarodzieje mogą używać UE, a druidzi mają kilka czarów leczących przydatnych przy huntach (mass healing, heal friend).
Wiele nowych graczy, gdy pograją trochę druidem (zwykle kończą grać tą profesją przed 15 levelem) uważa że druid jest nuuudny i monotooonny. Możliwe, że na początku warto (ale nie trzeba) walczyć ze słabszymi potworkami, ale później możemy sami chodzić na dragi, necro, guardy. Który knight pójdzie sam na 30 levelu na w/w potworki? Musiałby mieć super skille i wypas sprzęt. Należy zwrócić uwagę na to, że postacie magiczne wymiatają w PvP, jeśli się komuś nudzi - nic prostszego - kilka BP HMM/SD i jazda... Który rycerz czy paladyn na 30 levelu zadaje obrażenia ponad 100hp w człowieka?


2. Druid czy sorcerer?

Gracze z Free Acc. jeśli wahają się czy wybrać maga czy druta, powinni zdecydowanie wybrać druida (i tak czarodziejem UE bez PACCa nie będą mieli).
Zalety druida:
- może zacząc produkować UHy wcześniej niż czarodziej SDki (dla druida wymagany jest 11 level i 11 magic lvl, a dla czarodzieja 15 level i 25 magiczny)
- zarabia więcej kasy, jeśli zamierza sprzedawać runy (druid zarabia ok. 750gp/godz. a sorc ok. 533gp/godz.)
- UHy można sprzedać ZAWSZE, bo zawsze ktoś kupi, a z SD to różnie bywa (czasami trzeba szukać przez cały dzień nabywcy, a UHy sprzedaje się w krótszym czasie niż 1 godz.)
- Na nowym serwerze jest niewielu druidów (bo wielu myśli że to "słaba" postać) i dlatego jest mała podaż UHów a duży popyt, więc nawet cena za BP dochodzi do 3k, druidzi przez pewien czas są najbogatszymi postaciami na nowych światach. Kase mogą wydawać np. na mana fluidy i dzięki temu mają większy poziom magiczny niż czarodzieje (bo czarodzieje mają mniej kasy).


3. Magia

Po wejściu na mainland, nabijamy potrzebny level i poziom magiczny do tworzenia HMMów. Po osiągnięciu 11 poziomu i 11 poziomu magicznego, kupujemy czar na UHy i od tej pory produkujemy na sprzedaż tylko UHy. Za zarobione pieniądze można kupić lepszy sprzęt, nowe czary, czy też wydać je na zakup HMMów (tak, tak, lepiej je kupić niż robić bo HMMy są mało opłacalne na sprzedaż, a czarodzieje nie mają wyjścia, dopóki nie zaczną tworzyć SD, to żyją zarabiając na HMMach. A i nawet SD są mniej opłacalne od UH).
Warto kupić następujące czary, ustawione w kolejności, które kupujemy na początku, a które później (uważam, że reszta to strata pieniędzy):
- Find Person
- Light
- Create Food
- Heavy Magic Missile
- Intense Healing
- Antidote
- Ultimate Healing Rune
- Ultimate Healing
- Invisible
- Magic Rope (PACC)
- Energy/Flame Strike (PACC)
- Levitate (PACC)
- Haste (PACC)
- Strong Haste (PACC)
- Great FireBall
- Destroy Field
- Fire Bomb
- Explosion
- Summon Creature
- Heal Friend (PACC)
- Mass Healing (PACC)


4. Ekwipunek

Wiele newbie myśli, że podstawa to dobry sprzęt (to prawda, ale tylko w przypadku knightów), za całą zarobioną kase kupują na niskich levelach takie rary jak blue robe, skull staff, boh, potem dopada ich jakiś PK i tracą to wszystko. Wystarczy zwykły sprzęt. Z czasem lepsze eq samo nam wpadnie (wykonując questy, polując na mocne potwory).
Jakich broni używać? Najlepiej obuchowe, bo są dobre i łatwo dostępne. W przypadku magów Def broni nie ma większego znaczenia. Na początek clerical mace (28 Atk.), potem d-hammer (32 Atk.) lub w-hammer (45 Atk.). Ten ostatni to najlepsza broń do expienia na rotach. Można też używać toporów, ale zdecydowanie odradzam swordy.
Poniżej przedstawiam itemy jakie powinniście posiadać na okreslonych levelach (wiele zależy od serwera bo różne są ceny, ale... mniej więcej coś takiego):
- 8 - 15 - c-mace, dwarven shield, soldier helmet, scale armor, brass legs
- 15 - 20 - c-mace, dwarven shield, dark/steel helmet, plate armor, plate/brass legs
- 20 - 30 - w-hammer, steel helmet, plate armor, plate legs
Później warto zdobyć skull staff, crown helmet, blue robe, vamp shield, gdyż są to lekkie przedmioty i zajmują niewiele capa. Po 50 levelu przydadzą się też BoHy.


5. Trening

Trening skilli club/axe/sword/shielding nie ma sensu. To jest tylko strata czasu, podczas expienia skille same urosną (druidowi rosną trochę szybciej niż czarodziejowi).
Magic level, trenujemy ZAWSZE, tzn. jemy jedzenie, palimy manę (najlepiej palić manę na runy, a nie bezmyślnie marnować na "utevo lux", lepiej pochodnie brać ze sobą).
Można też trenować magic level w inne sposoby:
- przy pomocy ring of healing i life ringa
- pijąc manafluidy
Oczywiście jeszcze trzeba palić mane bo sam life ring nic nie da.


6. Co należy mieć ze sobą idąc na polowanie?

- Jedzenie, chyba że potwory na które polujemy dają nam coś do zjedzenia.
- Pochodnie, jeśli zamierzamy polować w podziemiach.
- Blanki, czyli puste runy, w trakcie gdy expimy na słabych potworkach, robimy także runy, trenując przy tym poziom magiczny, i zarabiając dodatkową kase.
- Gotowe runy (HMM, GFB, SD, UH), jeśli polujemy na mocniejsze potwory.
- Mana fluidy, często ratują życie.

Dobrze wyposażony mag to taki, który ma przy sobie co najmniej BP UH, BP SD, BP manasów, kilka destroy fieldów. Na niższych poziomach (brakuje capa i kasy) zalecam noszenie ze sobą jednego plecaka, w którym będzie: 10 manasów, 4 SD, 4 GFB, 2 DF, i przydałby się do tego BP UH. Takie coś warto nosić ze sobą ZAWSZE, nawet gdy chodzimy po mieście, bo jest ryzyko PK.

Na odpowiednie polowanie należy miec odpowiedni sprzęt. Przykladowo, idąc na roty nie musimy ubierać blue robe i BoHów, bo po co? Starczy p-set + w-hammer. Polując np. na smokach z blokerem lub z DSami możemy zostawić prawie cały ekwipunek w depo, bo z łapy smok nam nie walnie, bo od czego jest bloker, dsy. Zostawiając sprzęt w depo mamy więcej capa na runy, loot.


7. Walka, zdobywanie expa.


Potwory, na których warto expować zanim nasza postać osiągnie 30 poziom (ktoś może powiedzieć, przecież sorc już na 15 levelu może zsolowac smoka - oczywiście, że może, ale to jest nieopłacalne i najlepiej będzie jeśli ktoś się pomęczy z tymi potworami, aż do 30 poziomu)

Troll, 20 exp
Bić na full attack, najlepsze dla leveli 8-14, występują koło prawie każdego miasta, najwięcej pod Ab'Dendriel.
Rotworm, 40 exp
Ze słabym sprzętem bić na balanced, z lepszym na full attack, najlepsze dla leveli 14-25. Występują prawie wszędzie, najwięcej na Darashia, Edron, Fibula, kopalnie i bagna koło Venore.
Dwarf, 45 exp
Bić na full attack, najlepsze dla leveli 14-25. Występują w kopalniach.
Larva, 44 exp
Bić na full attack, najlepsze dla leveli 25-30. Występują w podziemiach ankrahmun.


Potwory, które warto huntować na levelach 30-50:

Cyclops, 150 exp
Niezbyt opłacalny potwór pod względem loota, ale dla expa nawet nie taki zły. Można tłuc go z HMM, większe grupy rozwalać z GFB (można próbować lurować kilka cyców naraz a potem walić z GFB ). Można też bić przy pomocy Monków. Występują na PoHu, Cycopolis i Mt.Stermun.
Dwarf Guard, 170 exp
Bardzo opłacalny potwór zarówno do expa jak i do robienia kasy. Dla expa bijemy z HMM, a jeśli nie mamy zbyt wiele runek, to tłuczemy je przy pomocy Monków, pomagając od czasu do czasu HMMem. Widzą niewidzialnych. Występują w kopalniach.
Demon Skeleton, 240 exp
Przy dobrym respie szybki exp, ale średnio opłacalny. Loot słaby. Uciekamy i bijemy z HMM, GFB na nich nie działa. Wrazie kłopotów - czar Invisibility. Pojedyncze spawny w podziemiach Fibuli (można expić na rotach i przy okazji bić DSy), większe respy w Hell Gate i na Daramie.
Necromancer, 580 exp
Bardzo szybki i bardzo opłacalny exp, kasa za runy się zwróci gdy wypadnie SS lub BoH. Wymagana siła czarów powyżej 200% bo inaczej nie wiele będziemy mu zadawać z HMM. Summonujemy jednego DSa, stajemy za nim, tak żeby necro pluło w DSa a nie na naszą postać. Występują w podziemiach Daramy i Ankrahmun.
Dragon, 700 exp
Szybki i w miarę opłacalny exp, szansa ma miłe itemy. Bijemy je z blokerem, lub pomagamy sobie summonami (DSy lub Orc Leadery). Lurujemy smoka, tak żeby przerzucił się na DSy, i strzelamy z HMM. Należy stać na skos od smoka żeby nie oberwać fire wave, dla pewności można używać czaru Mana Shield. Występują w Edron/Venore/Ankrahmun Dragon Lair

Z ekipą można huntować także Dragon Lordy, Hero i Vampiry (vampy można też samemu z DSami, ale nie radzę.)

Dzień bez Tibi jest dniem straconym.pan zielony

Przejdz do góry stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

  << Pierwsza      < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » PORADNIKI » PORADNIK DLA DRUIDA

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!


TestHub.pl - opinie, testy, oceny